Pàgines

27/9/11

Fira del bolet de La Pobla de Lillet

Doncs bé ja hem fet la fira de La Pobla, tanta espera i després Zasss!!! i ja està, eh voilà...ces't comme ça....


m'ha servit per presentar les dèries en el meu poble, jo en tinc dos de pobles, tot i nèixer i viure a Barcelona, a Olesa de Montserrat ja en porto 14 anys i La Pobla són els meus paisatges d'infantesa, d'adolescència i de joventut, així doncs en tenia moltes ganes de presentar-los aquestes dèries que amb tanta il·lusió havia elaborat.


A veure si els que l'han tastat s'animen i m'envien els seus comentaris: quins aspectes us han agradat, quins us han sorprés, quines coses heu trobat a faltar, que és el que no us ha agradat....Tot ajuda!

El got que veieu a la fotografia i que a la de sota mostro com es beu és una yarda, un got típic dels pubs britànics, la seva capacitat sol ser de 1,5 litres, l'equivalent a 3 pintes, tot i que el nom el pren de la mesura de longitud de les illes i equival a 0,914 metres que és el que hauria de mesurar d'alçada.


Al fons podeu veure el cotxe dels mossos d'esquadra, però per sort no es trobaven allà per cap tipus de desordre sinó per acompanyar el conseller d'interior, Sr. Felip Puig, que molt amablement va tastar la Maria Lluisa i la va trobar, i dic que la va trobar perqué em va assenyalar el punt just on l'havia notat, al final de prendre el glop a la part posterior de la llengüa, just a la fusta!! senyor Puig, espero que les tres dèries que em va comprar li hagin agradat tant com el got de La Maria lluisa.

Per cert al costat hi havia la paradeta de la formatgeria casa cuirols, de la Nou del Berguedà, excel·lents formatges de cabra, el de l'àvia, el de cendra i els dos, el tendre i el curat, en forma de peça rodona i plana, quina manera de gaudir-los maridats amb la tèrbola de blat o amb la maria lluisa!!, el producte d'una gran qualitat (ha obtingut 4 medalles d'or en anys consecutius a la fira del formatge de La Seu d'Urgell) però la filosofia de vida encara més admirable, ell mateix tanca el cercle: els camps de casa, pasturats pel ramat de cabres de casa i la formatgeria a casa intentant recuperar la manera de fer de l'àvia, no pot crèxer més, tampoc ho preten. Josep us dec una visita a la Nou!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada