Pàgines

6/8/11

Inici de viatge

No es considerava pas un turista; ell era un viatger. La diferència consisteix, en part, en el temps, explicava ell. Mentre que el turista cuita en general a retornar a casa seva al cap d'uns mesos o d'unes setmanes, el viatger, que no pertany pas més a un indret que al següent, es mou amb lentitud, durant anys, d'un cap a l'altre de la terra.
                                                                                    Paul Bowles (El cel protector)


A l'inici d'un viatge que desconec on em durà, aprendre a fer cervesa, comprendre el procés i deixar-me anar per la intuició, aquell sisè sentit sovint tant oblidat.

Comencem amb una màquina de 20 litres, insuficient per comercialitzar però suficient per experimentar, aixó sí ens permet controlar el procés de tal manera que si mai fem el salt a una producció artesanal (microcerveseria) podríem repetir la fòrmula escollida i assolir la mateixa cervesa.


Tinc molt clar el que vull: entendre el procés d'elaboració de la cervesa  i un cop trobada aquella recepta que m'agradi poder-la repetir. Aixó implica experimentar i estudiar i experimentar i estudiar.

Presentacions:

L'equip d'aprenents: El Miquel Àngel Arrufat, jo mateix, Enginyer Agrònom.
                                  
                                        i el Roger


La meva inspiració: Na Marga, mallerenga emplomallada, sargantana, oceà immens, nit estelada, dona.

El Nom: batejar la nostre filla va ser font de conflictes i discussions; Llunàtica, Dèria, Olesana i finalment La Montserrat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada